Alma Paulssons klass och fyra andra klasser på Peder skrivares skola i Varberg bokade studentflak genom Succent. Eftersom studentflaken stoppats i år med anledning av coronaviruset ville klasserna avboka, vilket visade sig vara lättare sagt än gjort.
Kostnaden för flaket som Almas klass hyrt var 25 000 kronor, och de hade betalat in hälften. När de ville ha pengarna tillbaka erbjöds de istället alternativa lösningar, till exempel att få flaket uppställt på en uppfart och fira där. Det var klassen inte intresserad av.
"Kändes oprofessionellt"
På tisdagen träffade klassen, efter mycket om och men, Succents vd och fick pengarna tillbaka. Alma Paulsson tycker att bemötandet var oseriöst.
– Vi fick pengarna via Swish. Det kändes oprofessionellt att få en Swish från vd:n utan någon skriftlig bekräftelse, men vi är nöjda att pengarna är tillbaka, säger Alma Paulsson.
Alma Paulsson reagerade på att det krävdes ett fysiskt möte för, inte minst med tanke på covid-19. Företaget motiverade det med att de haft en incident där en elev som fått pengar tillbaka för sin klass tog allt själv.
– Det har varit en lång process och jag vet att många klasser känner samma sak, säger Alma Paulsson och fortsätter:
– Det hade varit tråkigt att betala för någonting man inte får. Klassen jublade och det är en lättnad att vi kan lägga det bakom oss och fokusera på studenten, säger Alma Paulsson.
LÄS MER:Studenter får kanske inte tillbaka pengarna för inställda studentflak