Road. Han fick svar om den vildvuxna ängen från kommunen efter ett år och fem dagar. Men Carl-Gunnar ser på det med ro.
Road. Han fick svar om den vildvuxna ängen från kommunen efter ett år och fem dagar. Men Carl-Gunnar ser på det med ro.

Klagade på högt gräs – fick svar efter ett år

Ängen var vildvuxen. Carl-Gunnar Andersson hörde av sig till kommunen. Ett år och fem dagar senare kom svaret. – Jag har inte ont av det. Med glimten i ögat kan man dock säga: De har långa handläggningstider på kommunen, säger Carl-Gunnar.

ANNONS
|

15 juli förra året hörde Carl-Gunnar Andersson på Grepgatan av sig till hamn- och gatuförvaltningen. Ängen utanför tomten var en vildvuxen fristad för sniglar. Lite mer än en vecka efteråt kom kommunen. Gräset slogs och några träd tuktades. Något svar fick han dock inte. Han reflekterade inte mer över det.

Ett år och fem dagar senare, 20 juli, svarar kommunen att arbetet är utfört. Men då har gräset komiskt nog hunnit växa sig långt igen. Carl-Gunnar retar inte upp sig över saken, tvärtom ler han åt det ironiska i det.

– Det som jag blev full i skratt av var ju att jag nu ett år och fem dagar senare får ett svar: ”Vi har nu behandlat ärendet”. Och så går man ut och ställer sig på gräsmattan och tänker: Jaha … menar ni att ni behandlade ärendet då för ett år sedan eller har ni gjort det nu? berättar Carl-Gunnar roat.

ANNONS

Jenny Bergström, som är chef på enheten för drift- och anläggning på hamn- och gatuförvaltningen, förklarar att det är sådant som kan inträffa. I vanliga fall kontaktas den som felanmält när åtgärden avslutats, men ibland glöms det bort även om felet i verkligheten är åtgärdat. Nyligen gick Jenny igenom listan över gamla ärenden som låg kvar, däribland Carl-Gunnars.

– Jag avslutade helt enkelt alla ärenden som jag vet var åtgärdade så en hel del personer fick nog ett sådant sms eller mejl, berättar hon.

ANNONS