Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Tillsammans har det arbetat frarm destinationsplanen: Jeanette Carlsson (Åkulla bokskogar), Hans Lillhage (Varbergs näringslivsförening), Björn Lundh (Varbergs handel), Kenneth Bernthsson (Buas framtid), Roxy Handing (Vännerna i viken), Robert Olsson (Norromvarberg), Göran Palmqvist (Kungsjölederna), Nils Gordh (Campinggruppen), Marie Torstensson (Smaka på Tvååker), Martin Andersson (NOD), Carolina Arvidsson (NOD), Bo Samuelsson (Hotellgruppen) och Magnus Thomson (NOD). Bild: Annika Karlbom
Tillsammans har det arbetat frarm destinationsplanen: Jeanette Carlsson (Åkulla bokskogar), Hans Lillhage (Varbergs näringslivsförening), Björn Lundh (Varbergs handel), Kenneth Bernthsson (Buas framtid), Roxy Handing (Vännerna i viken), Robert Olsson (Norromvarberg), Göran Palmqvist (Kungsjölederna), Nils Gordh (Campinggruppen), Marie Torstensson (Smaka på Tvååker), Martin Andersson (NOD), Carolina Arvidsson (NOD), Bo Samuelsson (Hotellgruppen) och Magnus Thomson (NOD). Bild: Annika Karlbom

Besöksnäringarna tar sikte på en miljon gästnätter 2024

I juni lanseras en ny destinationsplan som ska staka ut vägen för besöksnäringarna i kommunen de kommande fem åren. Fokus är att förlänga säsongen och se potentialen i befintliga företag, men också underlätta för nya att etablera sig. Siktet är inställt på en miljon gästnätter.