Nu kan du chatta med Hallandstrafiken

En ny chatt ska göra det enklare för dig som resenär att få svar på dina frågor från Hallandstrafiken.

ANNONS

Den nya kommunikationssatsningen kommer att testas under några veckor i oktober.

– Syftet med chatten är att göra det ännu enklare och smidigare att ge snabba svar på våra resenärers vanligaste frågor. Med ytterligare en kanal ökar vi tillgängligheten och enkelheten, säger Yasmine Möllerström Henstam, kommunikationschef på Hallandstrafiken, i ett pressmeddelande.

I dagsläget finns det flera sätt att kontakta Hallandstrafiken, som telefon, mejl och sociala medier. Men nu vill trafikbolaget göra det ännu enklare. Chatten ska öka tillgängligheten och möjliggöra snabba frågor och svar, för den som undrar över något.

Enligt Hallandstrafiken handlar de vanligaste frågorna om avgångstider och priser, för den typen av frågor menar man att en chatt är ett snabbt och effektivt verktyg.

ANNONS

Under oktober kommer chatten att testas innan ett beslut fattas om vilken leverantör bolaget ska anlita.

– Det måste fungera både för vår personal och för våra resenärer, så testerna är viktiga att genomföra, säger Yasmine Möllerström Henstam, i pressmeddelandet.

ANNONS