Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Peter Gyllander på Hallandstrafiken är lika frustrerad som resenärer och chaufförer över att det nya biljettsystemet Lynx fortfarande krånglar, mer än 1,5 år efter att det infördes. ”Inget annat inom Hallandstrafiken har så hög prioritet som detta”, säger han. Bild: Håkan Johansson
Peter Gyllander på Hallandstrafiken är lika frustrerad som resenärer och chaufförer över att det nya biljettsystemet Lynx fortfarande krånglar, mer än 1,5 år efter att det infördes. ”Inget annat inom Hallandstrafiken har så hög prioritet som detta”, säger han. Bild: Håkan Johansson

Fortsatta problem med Hallandstrafikens biljettsystem

Hallandstrafikens biljettsystem Lynx är ett sorgebarn. Antalet ”fulpip” är visserligen färre än tidigare, men fortfarande ett problem för resenärer och förare.
– Det pågår ett intensivt arbete att få detta att fungera, säger press- och informationschefen Peter Gyllander.