Malin Kvist mamma lurad av ISGG
Malin Kvist mamma lurad av ISGG Bild: Privat

Företaget river fakturor efter kritik

Malin Kvists mamma kände sig lurad in i ett avtal med id-assistans. Nu har företaget ISGG plötsligt tvärvänt och rivit avtalet.

ANNONS
|

Vi har tidigare berättat om hur Malin Kvists mamma i sviterna av covid-19 blev lurad in i ett avtal att prenumerera på en id-assistans.

Mamman, som bor i Falkenbergs kommun, minns inte samtalet med försäljaren och dottern Malin riktade skarp kritik mot företaget ISGG:s försäljningsmetoder. Malin och mamman vägrade betala fakturorna och anmälde företaget till Konsumentverket. Men de fick till svar att mamman godkänt ett avtal via sms och att de visst skulle betala för sig.

Men i nya kontakter med företaget visar det sig nu att ISGG tvärvänt och hävt avtalet med Malins mamma.

”Jag har tagit ärendet vidare till min ansvarige och vi har beslutat att ta bort avtalet samt kreditera utestående fakturor”, skrev företaget i ett mejl till Malin Kvist den 7 januari, dagen efter Halland Nyheters publicering om det tveksamma avtalet.

ANNONS

– Vi är jätteglada men djupt bekymrade över att det här företaget överhuvudtaget existerar och vad värre är att det antagligen finns ännu flera som gör liknande saker, säger Malin.

Malin Kvist vill se en annan lagstiftning för att stoppa liknande bolag och deras framfart.

– Mamma hälsar att hon är superglad, men hon hoppas att det här leder till att många som råkat ut för det här gör som oss. Och att de inte ska svara i telefon om någon som de inte känner ringer, säger hon.

Här kan ni läsa vad företagets vd Magnus Björkman säger om kritiken.

Malin Kvist och hennes mamma känner sig lurade av ISGG.
Malin Kvist och hennes mamma känner sig lurade av ISGG. Bild: Privat
ANNONS