Däckia: "Allt har försvunnit"

Runt 3000 däck som förvarades åt kunder förstördes i branden. Patrik Sjöberg driver Däckia och beskriver en känsla av tomhet.

ANNONS
|

Patrik Sjöberg och hans bror Niklas driver Däckia på Åkarevägen. Efter att ha fått sin butik helt förstörd i helgens storbrand har de nu arbetat med att hitta nya lokaler och kontakta kunder. Ett arbete som är både intensivt och känslomässigt jobbigt.

– Jag och brorsanhar jobbat för att få till en tillfällig lokal så fort vi kan, så vi kan hjälpa de kunder som inte har fått sina sommardäck ännu, sade en bedrövad Patrik Sjöberg på måndagsförmiddagen.

Under eftermiddagen hittade de nya lokaler dit de ska flytta under tisdagen.

Såhär dagarna efter branden beskriver Patrik Sjöbergen känsla av tomhet.

ANNONS

– Man är helt borta. Allt har försvunnit, säger han.

I däckhotelletförvaradesomkring 700 kompletta däckuppsättningar, alltså runt 2 800 däck, åt kunder.Även verktyg har försvunnit. Patrik och Niklas får hjälp av Däckias huvudkontor med att kontakta kunder.

– Det är tur. Hela söndagen ägnade vi åt att ringa runt till de kunder som skulle varit här på måndagen, säger Patrik Sjöberg.

Han tror att de kan vara på banan igen så fort de har hittat en tillfällig lokal.

– Vi måste ha en lokal så att vi kan serva de bilar som fortfarande kör på fel sorts däck, en del kör fortfarande med dubbdäck, säger han.

ANNONS