Alcazar största snackisen på sociala medier

Alcazar dominerade och blev den stora snackisen på sociala medier under hela lördagskvällen. Gruppen slog också Yohios rekord från Melodifestivalen i Malmö. Totalt gjordes 4 000 inlägg om finalisten.

ANNONS
|

Det är Telenor som bevakar hur snacket går på sociala medier i samband med Melodifestivalen. I lördagens deltävling från Örnsköldsvik var det disco-trion Alcazar som blev mest omtalad, både vid enskild tidpunkt och totalt.

Redan före direktsändningen slog de Yohios rekord från Malmö (1263 inlägg) och noterades för 1700 inlägg, enligt Telenor. OS-sändningarna verkade inte ha stört Alcazars fans som gjorde totalt 4000 inlägg under kvällen.

Linda Bengtzing, som blev utslagen, och Anton Ewalds, som tog sig till final, utmanade vid några tillfällen. Däremot var det nästan tyst om deltävlingens skräll, Ellinore Holmer. Hon fick drygt 50 omnämnanden.

ANNONS

Mellanakten Tomas Ledin blev mer omtalad än programledarna Anders Jansson och Nour El Refai och kom upp till 1406 inlägg. Totalt gjordes 52117 inlägg, cirka 7000 fler än förra veckans tävling.

ANNONS