Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Ledningen är väl tillsatt för att lösa knutar så att tåg och bussar går i tid och att vi resenärer informeras tydligt och klart om förseningar.

Vi resenärer bryr oss inte om Hallandstrafikens interna problem

Vi vill bli tydligt informerade om förseningar.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

Svar på: ”Hallandstrafiken: Därför är svårt är det att informera om tågförseningar

Hallandstrafiken torde vara Sveriges sämsta länstrafikbolag. När vi resenärer framför kritik mot usel information skickar ledningen fram en ”kommunikationsstrateg” som excellerar i ointressanta bortförklaringar. Strategen är dessutom oförskämd och skriver om ”hemliga bussgarage”. Så respektlöst bemöter bara Sveriges sämsta länstrafikbolag sina kunder!

Nej, vi resenärer bryr oss inte om Hallandstrafikens interna problem. Ledningen är väl tillsatt för att lösa knutar så att tåg och bussar går i tid och att vi resenärer informeras tydligt och klart om förseningar.

Ett tips till grävande journalister: ta reda på vad Hallandstrafiken lägger ned i kostnader på sin tramsiga kundtidning och annan nonsensinformation. De pengarna borde användas till vettig resenärsinformation vid förseningar. Eller till upprustning av slitna tåg.

Tågpendlare