Vem vill vara sist?

Vi är alla skapta av samma gud.

ANNONS
LocationHalland||

Svar

på ”Partipolitik är något annat än att vara kyrka

Jag ställer mig till 100 procent bakom Markus Leanderssons fina inlägg om kyrka och politik. Jag är förfärad över hur ofta politiker och samhället verkar ha glömt sitt eget ursprung. Vi är alla skapta av samma gud. Vi är alla benådade via herren Jesus Kristus, om vi tackar ja, till evigt liv med honom som tog på sig världens synder på korset.

Jesus var totalt oskyldig till alla vedervärdiga anklagelser men avrättades ändå. Jesus varnade att inte anklaga sin nästa för flisor i ögat, när man inte såg bjälken i sitt eget.

ANNONS

Jesus var inte en demokratisk ja-sägare som godtog allt och accepterade allt. Jesus är och var radikal och vidhöll att det finns bara en gud och vi människor har budord att lyda. Ja, vi har en fri vilja men det får också konsekvenser vilka val vi gör.

Vissa politiker verkar tyvärr vilja göra om kyrkan till ett nöjesfält för diverse förströelser. Allt ska godtas, inget får kritiseras och ve och fasa om någon refererar till Bibeln och pratar om synd och helvete. Detta är nästan förbjudna ord idag i finrummet. Alla ska bli frälsta och alla får komma och ingen hamnar utanför. Så är det inte. Ja, alla är välkomna, men vi måste fatta ett personligt val om att följa Jesus för att komma in i hans rike. Gud är inte tyrann och tvingar in oss i en gemenskap om vi inte vill. Vi måste lägga vår egen röst och den rösten, avgör hela vårt fortsatta liv.

Jag önskar samtliga partier och väljare Guds frid och hoppas på att vi kristna kan enas om att vi följer Jesus, älskar vår nästa och bidrar till ett fredligt och balanserat samhälle och en underbar kyrka.

Avslutningsvis så säger jag, så som Herren själv säger i sitt ord. Den som förbannar Israel, kommer Herren förbanna. Den som välsignar Israel, kommer Herren välsigna.

ANNONS

Och att vara ensam eller "sist" på listan skrämmer inte mig. Jesus sade att de som är sist, skall komma först.

Amen, Jesu frid till Er alla!

Ruth Kalfholm

kandidat för Sverigedemokraterna kyrkovalet Falkenberg

ANNONS