Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Dzejna Seta är marknadschef på Varbergs Bostad. Bild: Fredrik Larsson

Vår målsättning är ännu bättre service

Varbergs Bostad svarar på kritiken.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

Apropå

insändare om bemötande.

På senare tid har det förekommit några insändare som varit kritiska till bemötandet från Varbergs Bostads sida – och man menar till och med att det blivit sämre över tid. Hos oss har nästan 10 000 varbergare valt att ha sina hem och det innebär att vi dagligen har en mängd kontakter med våra hyresgäster i de mest skiftande frågeställningar.

Vanligtvis är detta positiva och bra möten, men det förekommer också att svåra frågor måste hanteras. Detta kan vara alltifrån varför hyran inte betalats eller varför man har orsakat skador i sin lägenhet. Dessa samtal är inte alltid lätta att genomföra på ett sätt som upplevs som positivt av den enskilda hyresgästen. Har man synpunkter på bemötandet, går det alltid bra att kontakta närmsta chef så reder vi ut frågan. Frågeställningen är viktig för oss och i vår nöjd kundundersökning som genomförs vartannat år, tittar vi just på dessa frågor. Glädjande nog kan vi konstatera att vi ligger på samma höga siffror som vi alltid gjort.

Men vi är samtidigt medvetna om en viktig sak: inget är så bra att det inte kan bli ännu bättre. Därför kommer vi i höst att samla huvuddelen av vår personalstyrka på ett gemensamt kontor på Håstens Torg. Det ger oss ännu kortare beslutsvägar och möjlighet att agera snabbare och effektivare på alla fronter. Samtidigt håller vi just nu på med att bygga upp en helt ny kundtjänst med den uttalade målsättningen att kunna ge ännu bättre service oavsett vilken fråga man kontaktar oss i.

Så även om det alltså inte finns något som objektivt stödjer insändarnas uppfattning, kan vi garantera både skribenterna och alla andra hyresgäster en sak: vi tar alltid de åsikter som förs fram på största allvar - och är alltid öppna för en dialog.

Dzejna Seta

Marknadschef

Varbergs Bostad

LÄS MER: Varbergs Bostad - skärpning!