Hur svårt kan det vara att informera snabbt, trovärdigt och tydligt? Det undrar en tågpendlare.
Hur svårt kan det vara att informera snabbt, trovärdigt och tydligt? Det undrar en tågpendlare. Bild: Jari VŠlitalo

Undermålig information vid tågförseningar

Dags för Hallandstrafiken att rycka upp sig.

ANNONS
LocationHalland|

Hallandstrafiken har den senaste tiden haft en rad svårigheter. Signalfel, avgrävda kablar och en beväpnad man på spåret i Värö. Allt har påverkat tågens punktlighet och orsakat stora förseningar som i sig inte är Hallandstrafikens fel. Däremot har länstrafikbolaget ett stort ansvar för sin undermåliga information.

Hur svårt kan det vara att informera snabbt, trovärdigt och tydligt? Det verkar som om inte det mest grundläggande inom kommunikation har fått fäste i Hallandstrafikens ledning. Vad gör länstrafikbolaget då? Jo satsar miljoner kronor på en tramsig kundtidning med B-kändisar på omslaget. Hur rimmar ett sådant pappersslöseri i form av massutskick till alla hushåll i Halland med medveten hållbarhet, ansvarsfull ekonomi och seriös kommunikation? Nej slopa den vissna lågbudgetprodukten och lägg istället varenda krona på att rycka upp informationen till oss plågade resenärer.

ANNONS

Tågpendlare

ANNONS