Svar
på ”Får butikskunderna betala för onlinehandeln?”
Vi har stor efterfrågan bland Coop:s kunder att kunna få sina varor hemkörda eller att hämta dem i skåp utanför butik, i kombination med att kunderna såklart är varmt välkommen in i våra butiker. Pandemin har ökat efterfrågan på det vi kallar för e-handel, där kunden kan handla hemifrån och inte behöver gå in i butik.
Coop:s nätpriser speglar den fysiska butikens priser så kunden betalar inte mer i e-handeln. Det finns en avgift som kunden betalar för den service som medarbetare på Coop genomför till de kunder som inte själva vill gå in i butik. i Varberg erbjuder vi upphämtning i skåp som en kostnadsfri tilläggstjänst då vi vill möta upp så många kunder som möjligt som inte bör eller vill gå in i butiken. Däremot så tar vi ut en avgift till de som vill ha sina varor levererade till sin dörr. Vår e-handel bekostar vi genom befintliga intäkter och detta påverkar inte och kommer inte att påverka våra butikspriser.
Vi på Coop ser detta som en viktig del i vårt serviceerbjudande att kunna möta våra kunders efterfrågan på att både kunna handla i butik och i vår e-handel. Våra kunder i Varberg är mycket nöjda med e-handeln, vilket vi är glada för och vi går till jobbet varje dag för att öka nöjdheten ännu mer.
Göran Borg
vd
Coop Varberg