Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Pensionärerna väntar på maten, men kommunikationen har inte gått ut till dem, enligt insändarskribenten. Bild: Leif R Jansson / TT
Pensionärerna väntar på maten, men kommunikationen har inte gått ut till dem, enligt insändarskribenten. Bild: Leif R Jansson / TT

Misslyckad kommunikation kring pensionärernas matsalar

Trots 24 anställda kommunikatörer har budskapet inte nått fram.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

Svar

på ”Matsalarna ska öppnas, men pandemin tvingar till prioriteringar

Visst har frågorna om återöppnandet av pensionärernas matsalar varit många och visst är det många fler än vi i 24:7 som frågat. Det beror ju på att detta är mycket viktig för de äldre, och för alla andra varbergare som engagerat sig i frågan.

Men trots att Varbergs kommun för närvarande, enligt uppgift från kommunkontoret, har 24 anställda kommunikatörer så har inte någon lyckats med att kommunicera ut ett besked till varbergarna och till de aktuella pensionärerna. Vad beror det på?

Erland Linjer; som högste ansvarig har du tydligen missat eller kanske inte förstått vikten av att komma med tydliga besked. Med tanke den fatala missen om budgeten på fullmäktigemötet, hoppas vi ändå att dessa exempel är enstaka missar.

Bengt Johansson

ordf. 24:7