Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer
Bra att butiker öppnar tidigare för de i riskzonen, skriver insändarskribenten. Bild: Hasse Holmberg / TT

Man får göra det bästa av läget

Personalen bör ju också hålla avstånd till kunder.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

Svar

på ”Viktigt att anställda håller avstånd till kunderna i butiken

Det är verkligen bra att butiker öppnar tidigare för dem som är i riskzonen. Personalen bör väl också, om det går, hålla avstånd till kunder. Men de har ju också ett jobb att sköta ofta på obekväma arbetstider och under tidspress. Men sträcka sig över vagnar är ju alls inte bra. Som kund kan man ju försöka att hämta sina varor där trängseln är minst. Man får göra det bästa av läget och kryssa sig fram och tillbaka.

Egna hemgjorda munskydd, ex en scarf tror jag är bättre än ingenting alls och kan ge bra skydd både för egen del och för andras.

Sen måste jag bara berömma Willys matbutik. De är inte bara billigast, de var också säkert först i stan med att få upp virusskydd, både mellan kund och expedit i kassorna och på kortsidorna + markeringar på golvet. Bra föredöme!.

Det är alltid bra att ha olika åsikter i olika frågor men det är också bra om man kan försöka prata, skriva och sprida ut det som faktiskt är bra.

Sverige är ett bekvämt land och är sällan varken krisberedda eller hänsynstagande vilket visar sig i kristider då medansvaret sjunker. Särskilt de unga orkar helt enkelt inte med begränsningar för länge.

Inger Elmquist

Håsten