Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Sopor. Det blir svårt för den hyresgäst som jobbar 7-16 att slänga skräp på återvinningen. Bild: Henrik Montgomery/TT

Kom på en bättre lösning för sopkorten

Jag förstår inte hur det ska fungera för den som jobbar 7-16.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

Apropå

artikeln "Hyresgäster i klistret med nya sopkortet"

Kort ska delas ut till kommuninvånarna för att användas då det ska till ett besök på återvinningsstationen. Dock har inte Varbergs Bostad kommit fram till en praktisk lösning ännu. Hyresgästerna får hämta ett kort, antingen på Sörse eller i Bobutiken, som kan lånas upp till tre dagar. Detaljen med öppettider har man nog inte tänkt på helt ut. För de hyresgäster som arbetar 7-16, fem dagar i veckan är det Bobutiken som gäller och då på torsdagar när de har öppet till 18.00 annars till 16.30. Kontoret på Sörse har numera öppet mellan 7 och 12.00, med förlängning första vardagen i månaden till 16.00 (blir ändå svårt, för att inte säga omöjligt, för den som jobbar till 16.00). Vi får hoppas att de kommit på en praktisk lösning gällande korten till den dagen som de ska börja gälla, både administrativt och rent praktiskt med hämtning/lån av dem.

Lena

hyresgäst hos Varbergs Bostads AB