Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer
Med tanke på all reklam om "kreativiteten" inom kommunen och däribland också Bostadsbolaget, är det bara att "göra om och göra rätt", skriver insändarskribenten. Bild: JESSICA GOW / TT

Hyreshöjning i Varberg vid fel tidpunkt

Med dagens teknik borde man snabbt och enkelt kunna dra tillbaka sina planer.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

I början av veckan kunde man läsa en kort artikel om att hyran för cirka 5 000 hyresgäster hos Varbergs Bostad skulle höjas från och med den 1 april. Aprilskämt?! Tyvärr inte kunde man snabbt förstå, när ombudsman och chef försökte förklara den tyvärr "årliga" höjningen. Ingen nämnde låga räntor och att allt är uthyrt, utan hänvisade till ökade kostnader inom olika områden. Naturligtvis var det inte enkelt att kunna förutsäga de senaste dagarnas händelser, men kanske inte helt omöjligt. Med dagens teknik borde man snabbt och enkelt kunna dra tillbaka sina planer och med hänvisning till dagens situation be att få återkomma längre fram. Detta skulle på intet sätt äventyra ett bolag, som tillhör de "rikaste" bostadsbolagen i södra Sverige med mycket god soliditet.

Med tanke på all reklam om "kreativiteten" inom kommunen och däribland också Bostadsbolaget, är det bara att "göra om och göra rätt". Resultatet skulle garanterat ge 100 procent nöjda hyresgäster.

Gäst hos verkligheten