Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt HN
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
 Bild: Hallandstrafiken
Bild: Hallandstrafiken

Hallandstrafiken skyller ifrån sig

Pandemin blev kanske coronan på verket, spekulerar läsaren Misstrogen resenär.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

Insändaren Hallandstrafiken svarar på kritiken den 6 augusti är i all sin arrogans närmast komisk. Temat är ”Vi är mycket nöjda med oss själva”.

I sakfrågorna avvisas trängseln och problemen med nya appen som överdrivna, den oläsliga kundtidningen får en kommentar som närmast kan tolkas som ”sånt händer” och den nya grafiska profilen och logotypen påstås häpnadsväckande nog ha tillkommit helt utan kostnad. Den senare innovationen bör snarast delges alla andra samhällsägda företag.

Lika märkligt är att de problem som kunder ändå vidhåller ha funnits sägs bero på coronan. Den sammanföll nämligen, skriver man, med nytt biljettsystem, nya fordon och nya entreprenörer. Men var det inte illa nog att man lät de tre senare förändringarna äga rum samtidigt? Pandemin blev kanske bara coronan på verket?

Avslutningen skapar trots allt mest förvirring. Insändaren är undertecknad av Hallandstrafikens ordförande, vd och informationschef men här förvandlas trion plötsligt till styrelse i formuleringen ”eftersom vi inte delar uppfattningen att ledningen misskött sitt uppdrag är det inte aktuellt med några förändringar.” Vet den riktiga styrelsen – vid sidan av Gösta Bergenheim – om att ledningen fattat beslut om att vara nöjd med sig själva?

Fast det spelar å andra sidan kanske ingen roll, den som läser insändaren begriper ju ändå att allt som ifrågasatts är de gnälliga kundernas fel.

Misstrogen resenär