Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Insändarskribenten tycker att Hallandstrafiken borde veta hut. Bild: Håkan Johansson

Hallandstrafiken befäster sin ställning som Sveriges sämsta länstrafikbolag

Ett svar från Hallandstrafiken avslöjar ledningens arrogans.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

Svar

på "Glatt besked fick tågresan att sluta i mardrömsupplevelse" (24/6)

I många år har jag varit en av bolagets hårt prövade kunder. Eller kunder förresten? Snarare känns det som om bolagsledningen betraktar oss resenärer som intäktsbringande dåraktigt boskap. Hur ska man annars tolka det arroganta svar Hallandstrafikens kommunikationsstrateg formulerar till en resenär som råkat glömma sin väska på tåget och efteråt blivit minst sagt dåligt bemött. Svaret är fullt av alla de intetsägande floskler vi numera kan förvänta oss från Hallandstrafiken. Skriver direktören verkligen sådana svar själv eller är det en felrekryterad spökskrivare?

Det verkligt oroande är nämligen den tillspetsade ironi som kastas mot den som framför kritik. Vi får veta att en del resenärer är så idiotiskt klantiga att de inte ens kan hålla reda på livsviktiga mediciner ”som konstigt nog också hittas kvarglömda ombord...”. Nåde den som gör så på Hallandstrafikens fordon.

Slutklämmen tar priset: ”Ett annat sätt är ju också att alltid se till att man har samma saker med sig när man lämnar tåget eller bussen, som när man gick ombord...”

Om min tjatiga moster sagt så hade jag inte blivit förvånad. Men som professionellt svar från ett länstrafikbolag? Nej, bevara oss från ironiska, arroganta pekpinnar. Lägg er energi på att lusläsa er affärsmodell, lär er vad kundfokus innebär och framför allt: vet hut!

TÅGPENDLARE