Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Följer

Ingen prenumeration
  • Mitt HN
  • Korsord
  • Erbjudanden
  • Logga ut
Hallandstrafiken har bytt utseende på sina fordon.  Bild: Hallandstrafiken
Hallandstrafiken har bytt utseende på sina fordon. Bild: Hallandstrafiken

Halland har sämsta länstrafiken

Stor inkompetens styr kollektivtrafiken, anser en kollektivresenär.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

Hallandstrafiken fortsätter att kvalificera sig som landets sämsta länstrafikbolag. Här är tio aktuella frågor för oss som reser kollektivt i Halland:

1. Hur tar Hallandstrafiken ansvar för att begränsa smittspridningen under pågående pandemi, då omfattande trängsel tillåts på de bussar som i juli ersätter alla inställda Öresundståg mellan Kungsbacka och Göteborg?

2. Hur kommer trogna pendlare att kompenseras då tågresor till Göteborg från Halland tar mycket längre tid under veckorna 30-31?

3. Hur ska Hallandstrafiken hantera det förväntat ökade resandet med bussar och tåg när fler återvänder från semestrar och skolorna startar, i linje med vad Folkhälsomyndigheten sagt om trängsel i kollektivtrafiken?

4. Hur mycket pengar har Hallandstrafiken lagt på den fullständigt obegripliga nonsenskampanjen med byte av logotyp till ett trasigt H och åtföljande rappakalja för att förklara det hela?

5. På vilket sätt möter Hallandstrafiken synskadades behov när bolagets magasin som delats ut till alla hushåll sommaren 2020 har text på rosa respektive grön botten, vilket alla som kan något om läsbarhet helt fördömer?

6. Hur ser Hallandstrafikens ledning på sitt kundbemötande när följande formulering tillåts i bolagets magasin till de halländska hushållen?

”Så om du har en smartphone, då SKA du använda nya Hallandstrafiken-appen. Punkt!”

7. Hur ser Hallandstrafikens ledning på lanseringen av den nya appen, som fått extremt mycket kritik för allvarliga brister? (Användarrecensionerna är sorglig läsning!)

8. På vilket sätt möter Hallandstrafiken äldre och funktionshindrade resenärers behov av alternativa betalningsmedel då så kallad smart mobil saknas?

9. I vilken utsträckning står Hallandstrafikens politiskt valda styrelse bakom misskötseln av länstrafikbolagets trafikledning, kommunikation med resenärer och hantering av trängseln i kollektivtrafiken?

10. När ska Hallandstrafikens högsta chefer och politiskt valda styrelse avgå till följd av den inkompetens som redovisats i punkterna 1-9?

Kollektivresenär i Halland