Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Vi hoppas att du ska känna dig välkommen in på kontoret vid Torget, skriver Varbergs sparbanks vd.
Vi hoppas att du ska känna dig välkommen in på kontoret vid Torget, skriver Varbergs sparbanks vd.

En fördel med att ha kundverksamheten på ett ställe

I mars 2020 var det tänkt som en tillfällig lösning.

Det här är en insändare/debattartikel. Det är skribenten som står för åsikterna som förs fram i texten.

Klicka här för att svara skribenten eller för att skriva en egen insändare. 

Svar

på ”Smart sätt att stänga ett bankkontor

När vi beslutade att tillfälligt stänga kontoret på Håsten i mars 2020 var tanken inte att det skulle vara en permanent lösning. För att säkra bankens verksamhet så behövde vi skapa möjlighet för kollegor på samma avdelningar, som i vanliga fall arbetar nära varandra, att arbeta på olika platser för att minska risken för smittspridning. Varken vi eller någon annan hade kunnat ana att det var en lösning som vi skulle behöva leva med så länge.

Mycket hinner hända på 18 månader och under den här tiden såg vi fördelarna med att ha kundverksamheten i stan samlad på ett ställe. Det ger oss en flexibilitet i bemanning som på sikt gör att vi kan utveckla vår rådgivning och erbjuda rådgivning på flexiblare tider, både fysiskt och digitalt. Vi hoppas att du ska känna dig välkommen in på kontoret vid Torget.

Bästa hälsningar

Bo Liljegren

vd Varbergs Sparbank