Ordet är frittHur länge ska norra Varberg behöva vänta?Vi saknar mycket av den infrastrukturen som kommunen väljer att investera i stadskärnan och södra delarna, menar skribenten.
Gästkrönikaav Olivia Gray KarlssonJärnvägen kräver mer än ett lapptäcke av lösningarTågkaoset orsakar stora ekonomiska förluster för Sverige, ett omöjligt livspussel för ett stort antal individer och försvårar den gröna omställningen. Så här kan vi inte ha det i Sverige.
Hallandav RedaktionenDagens mest lästa nyheter – måndag 18 marsHåll dig uppdaterad på dagens mest lästa nyheter från Falkenberg, Varberg och Halland.
Ledareav Maria HaldestenInse att hamnens status kan påverka VästerportPolitikerna i både Varberg och Falkenberg måste förstå att anpassa byggprojekt efter vad säkerheten och Natomedlemskapet kräver.
Varbergav Rebecka KvintNatonärvaro kan vänta i hamnen i VarbergSkulle göra Varberg till en säkrare plats, enligt Liberalerna: ”Det minskar riskerna för ett angrepp”.
Ledareav Maria HaldestenNivån på regementets utrustning är en skämsfaktorSka soldaterna på Lv6 gå mot Nato i blöta kläder? Ska vi möta krigshot med personalbrist? Nej, det duger inte. Höj försvarsanslagen till minst 3 procent av BNP.
Ledareav Elin LarssonTåghaveriet är en skam för statenFörsenade eller inställda avgångar och fordonsbrist har varit mer regel än undantag för den som försökt åka tåg den här vintern.
Ledareav Christofer BergenblockSvensk järnväg behöver ett lyftTrots stora behov prioriterar regeringen ned satsningar på infrastruktur, skriver gästkrönikör Christofer Bergenblock (C).
Varbergav Rebecka KvintSax som klippt stridsvagnar klipper ner färjerampenSax som klippt sönder stridsvagnar klipper isär färjerampen.
Varbergav Rebecka KvintTre förslag mot varandra när spårområdets framtid avgjordesBeslut i fullmäktige: Här är framtiden för Hästhagabergen, Apelviken och banmästarstugan.