Hallifornia – en prisad festival

Vann en eftertraktad utmärkelse.

ANNONS
|

Sommarfestivalen Hallifornia arrangerades i år för femte gången. Och nu står det klart att arrangemanget prisas som årets platsmarknadsförare.

Det är företaget Placebrander som står bakom tävlingen dit fyra nominerade bidrag tävlade om utmärkelsen.

–Det är framförallt ett erkännande attHalliforniasom idé är något som andra tycker är bra även utanför Varberg. Det känns väldigt ärofyllt, sa Erik Ruth, vd för Nordic Surfers som arrangerar festivalen i samarbete med Region Halland och Varbergs kommun, i samband med nomineringen.

Med platsmarknadsföring menas insatser som i någon form syftar till att stärka en plats varumärke och generera fler invånare, besökare eller investeringar.

ANNONS

Fakta: Så lyder motiveringen

”Genom kreativitet, värme och tillvaratagande av platsens unika tillgångar har en ny kultur vuxit fram och sprider en känsla av gemenskap på platsen men också långt utanför dess geografiska område. Med ett tydligt fokus på socialt ansvarstagande är de ett föredöme som den moderna platsmarknadsföraren. Vinnaren av årets Placebrander of the Year samlar och enar människor och manifesterar sitt budskap genom en festival som bara växer sig starkare för varje år som går.”

ANNONS