SEB ur funktion

Bankkorten fungerar inte och det går inte att logga in på internetbanken hos SEB. Banken jobbar på att lösa problemen.

ANNONS
|

–Vi har tekniska problem och grundproblemet är löst men sen tar det ett tag att starta upp allting igen, Anna Helsén pressansvarig på SEB tillGP.

Hur lång tid?

–Jag hoppas att det inte ska ta lång tid, de jobbar så hårt de kan. Det är jättetråkigt när det här händer. Nu hoppas jag att vi löser det här så snabbt som möjligt.

Hur många berörs?

Jag vet inte hur många som berörs.Kort finns det vissa problem med och man kan inte logga in på internetbanken, säger Anna Helsén pressansvarig på SEB.

På storbankens Facebooksida är många upprörda. Det kontantlösa samhället ställs på sin spets när bankernas digitala funktioner slutar fungera.

ANNONS

– Hur snabbt kan det här vara åtgärdat? Blev minst sagt pinsamt när jag skulle försöka betala för frukosten... skrev en av SEB:s kunder på deras Facebooksida.

För SEB:s kunder som är ute och reserunder semestern blir det så klart extra svårt att hantera situationen. SEB:s svar är att de jobbar snabbt med att åtgärda problemen.

–Gäller det även uttag i utlandet? Vi kan inte ta ut pengar på våra visa kort, skriver en kund från utlandet på SEB:s Facebooksida.

En dryg timme efter att SEB informerat sina kundervia sociala medier börjar stämningen bli märkbart irriterad. Kunder börjar tappa tålamodet.

–Hej! Det finns ingen information om detta på er hemsida, dessutom är felbeskrivningen "Problem med Telefonbanken" ytterst bristfällig, när ni sedan i en kommentar skriver att kort inte heller fungerar. Har ni problem bör ni informera omgående och fullständigt på ett kundvänligt sätt, skriver en av SEB:s kunder på deras Facebooksida.

ANNONS