Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

⇒ Om cookies och personuppgifter
Prova

Ligg på Plus från start - hela innehållet för 1 kr Fri tillgång till all lokaljournalistik.

Plusmärkt innehåll – synligt bara för dig som är kund

Så blev varuhuset en turistort

Gekås har sedan tidigt 90-tal etablerat Ullared som en destinationsort med shopping som turistkoncept. I år kan företaget för första gången vinna Stora turismpriset.

Till synes okänsligt för konjunkturer och trender slår Gekås ständigt sina egna rekord. Besökarna blir allt fler och försäljningen ökar stadigt i en tid när många andra varuhus tampas med en allt tuffare konkurrens från näthandeln. Företagets vision är att skapa "världens bästa shoppingupplevelse". Men även om shoppingen fortfarande är huvudattraktionen har de ständigt växande kringaktiviteterna i hög utsträckning bidragit...

För att läsa hela artikeln
Bli kund

Skaffa Plus

- få tillgång till hela innehållet


Inget svenskt personnummer? Inga problem - beställ här istället!

Eller

Redan kund?

Perfekt! Då är det bara att logga in så kan du fortsätta läsa hela artikeln och allt annat på hn.se - Plus ingår i alla våra prenumerationer

MEST LÄST