Martin Rydberg får stanna kvar i HK Varberg trots olämpligt uttalande

HN rapporterade tidigare i veckan att HK Varbergs lagledare Martin Rydberg hamnat i ordentligt blåsväder efter en olämplig kommentar på Facebook. Efter ett långt möte med ordförande Peter Ideböhn är det nu klart att Rydberg blir kvar i klubben.

ANNONS

Det rapporterar P4 Halland på tisdagskvällen och enligt radion har Rydberg och Ideböhn suttit i ett långt möte efter det som hänt.

Det var efter träningsmatchen i Superettan mellan Varbergs Bois och Halmstad BK som Rydberg kommenterade "ne..rn?" i ett inlägg gällande Thomas Boyake. Uttalande uppfattades av många som rasistiskt och Peter Ideböhn reagerade starkt på kommentaren.

"Jag blev skitförbannad. En sådan kommentar ska inte få förekomma, framförallt allt inte i en förening som satsar mycket på integration", sa Ideböhn till HN sist.

Efter ett långt möte står det dock klart att Rydberg blir kvar i klubben trots kommentaren efter att han bett om ursäkt.

ANNONS

"Vi har pratat med Martin under en lång tid, vi har förstått att han inte har haft för avsikt att uttala sig så som det blivit uppfattat och han är oerhört bedrövad och hur det har uppfattats. Han ber officiellt om ursäkt för alla de som känt sig drabbade, säger Peter Ideböhn, HK Varbergs ordförande till P4 Halland.

HN söker Peter Ideböhn

LÄS MER:HK Varberg skakas av rasismanklagelse